Konkurs na felieton "Bronies - Kim jesteśmy?" - głosowanie

Obrazek zrobiony przez Tlaloc
Wczoraj zakończył się termin nadsyłania prac na konkurs "Bronies - Kim jesteśmy?", który rozpoczął się... dobre dwa tygodnie temu.

Sam się zdziwiłem jak szybko minął ten czas, ale wreszcie przyszła pora na podsumowanie i wybór zwycięzców. Szczegóły w rozwinięciu posta...


Prace konkursowe:

MatiMS - https://docs.google.com/document/d/1r6fvzN54Paxlod6jlkk20wOlxxBT1e21x_fg7QM85xA/edit?pli=1
Emes - https://docs.google.com/document/d/1MSdMqlF3Emq-L3n5ihp0-9YhjGi59xtsDp2tNXyBZaY/edit
Skyline14 - https://docs.google.com/document/d/184VwQgLsnpKTVOYDXhUBUbGRCmk1-OR1W8Mh7aq78a0/edit?hl=en_US&pli=1
PM - https://docs.google.com/document/d/1JQ0TEOvysmsvdeomca4kPFsKzXoI0Lqn5sjxwps3Ie8/edit?hl=en_US
Springblossom - https://docs.google.com/document/d/1k3aqEyrnlFEkwz-W9_Hdh04GYAQM3_IRzkNGzSV0Ck0/edit?hl=pl

Głosowanie:

Po prawej macie ankietę...

Czytacie, a potem głosujecie na najlepszą pracę.
Głosowanie trwa przez całą sobotę oraz część niedzieli do momentu wydania Niedzielnych Aktualności.

Tak więc... Na razie to wy musicie przejąć inicjatywę i ocenić. Pamiętajcie, że praca będzie reprezentować fandom w ogólnopolskiej prasie, więc macie w ogóle nie przejmować się  May the best brony win :D

Komentarze

  1. Tylko 5? Liczyłem ze bedzie więcej, no trudno rano przeczytam, bo teraz idę spać

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie są, moim skromnym zdaniem, dość kiepskawe.
    Ale nie śmiem was krytykować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za późno, już to zrobiłeś. Idę po powróz :(

      Usuń
    2. @Octopus:
      Podzielasz moją opinię... Hmm...
      Coś mi się widzi, że możesz być moją wynaturzoną częścią umysłu...
      Tak sądzę...

      Usuń
    3. @Emes
      Nope. Póki co wyraziłem ogólną opinię.
      @Mak
      Чёрт возьми.

      Meh.

      Usuń
    4. @OO

      A to już nie krytyka?

      Ale serio, nie krępuj się. Z tym powrozem to był żart. Serio.

      Usuń
    5. W dodatku, mam możliwość edycji i jestem otwarty na sugestie.

      Usuń
  3. Nie mogę się zdecydować pomiędzy MatiMS i Gombie_Zoblinem (PM). Chyba rzucę monetą. Fajne artykuły. Rzeczowo i z humorem :) Ciekawe czy wydrukują, czy tylko wrzucą na Cover DVD...

    Z ogólnych uwag - NIE DA SIĘ pisać o kucykach na poważnie, dlatego każdego kto próbował tak robić z góry skreślałem, nawet nie doczytując. Nie ma sensu też zagłębiać się w fabułę samego serialu i nadmiernie zachęcać ludzi do zostania broniakami.

    Hmm... chyba jednak mój głos pójdzie na PM :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Według mnie to artykuł Emesa najlepiej trafił w założenia, nie wgłębiał się w realia serialu, nie rozwodził się nad kulisami jego powstania i jeszcze dostosował go do potencjalnego czytelnika (osoby często korzystającej z internetu).

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi też jakoś najbardziej przypadł do gustu tekst Emesa. Dobrze się go czytało i myślę, że trafi do czytelników CDA xd

    OdpowiedzUsuń
  7. MatiMS - nie na temat
    Emes - Styl jakiś dziwny, jakby kumpel opowiadał, a nie czytało się felieton, ale tekst chyba najlepiej wyważony między opisem fandomu a grami.
    Skyline - krótko :(
    PM - wstęp jakbym już gdzieś czytał... niestety znów całość skupia się na fandomie a nie na grach
    Springblossom - jw, prócz 'jakbym już gdzieś to czytał'

    Słabo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki już mam ten styl, jak to ujął mój znajomy, "jakby czytało się rozmowę". Jednym się podoba, innym nie :).

      Usuń
  8. "Bronies - Kim jesteśmy?"

    "Macie napisać artykuł lub felieton, w którym opowiecie o fenomenie bronies i MLP. Pokażcie fandom ludziom, którzy nie mają o nim pojęcia, pokażcie im najfajniejsze twory naszej społeczności. Mimo wszystko nie zapomnijcie wspomnieć o grach. Po krótkiej dyskusji podam tytuły które powinny znaleźć się w pracy"

    OdpowiedzUsuń
  9. Szkoda, że się nie wyrobiłem na czas ... zapomniałem, że to był tak krótki okres ;p

    Wszystkie teksty są dobre, ale nie są to porządne artykuły do gazety typu CDA, któa zostanie wydana w tysiącach egzemplarzy i trafi pod domy każdej możliwej do przewidzenia rodziny gdzie jest fanatyk gier ;/
    Widać, iż każdemu trochę brakuje. A to płynnych przejść, a to jest wiele niepotrzebnych dywagacji. Za dużo informacji, za mało zrozumienia problemu. Stylistycznie jest ok, ale bez rewelacji.

    Nie zagłosuję na żaden gdyż uważam, że żaden nie powinien się ukazać w druku, niestety. Ale jako artykuły na internetowe portale, są nawet bardziej niż dobre ;] i za to im chwała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaintrygowałeś mnie. Możesz rozwinąć, czym się różnią kryteria publikacji tekstu w druku i na stronie internetowej? Dodam, że jednak CD-Action to nie jest Gazeta Wyborcza, można sobie tam pozwolić na trochę internetowego "luzu".

      Usuń
    2. Niestety, muszę się pod tym podpisać.

      W pracy Emesa która jak na razie przoduje zbyt jaskrawo wydziela się "my - bronies" i "wy - inni ludzie". No i styl wydaje mi się jednak nieco zbyt luźny jak na artykuł który ma zająć kilka stron najpopularniejszego czasopisma o grach w Polsce. Wiem, że właśnie o taki luźny przekaz chodziło, by się niejako utożsamić z czytelnikiem i wypaść na "zdrowego" człowieka w odniesieniu do tego o czym się pisze, ale w CDA go jednak jakoś nie widzę.
      Niektóre szczegóły są też w mojej opinii w ogóle zbędne, a niektóre zdania nie wnoszą praktycznie nic do tekstu, stanowią tylko ozdobniki.

      Takich sformułowań bym się szczególnie wystrzegał, tfu, wyciął bym je w pień, bo to jakby odgórne nastawienie czytelnika jaka jest o nas ogólna opinia, usprawiedliwianie się przed czymś, jakbyśmy mieli się czego wstydzić.

      "Na początku może warto co nieco z tymi generacjami wyjaśnić, byście z góry nas nie wzięli za zaburzonych psychicznie świrów..."

      "Być może zatem te moje wypociny przekonały Was, że nie jesteśmy po prostu bandą wariatów, którzy nagle zbzikowali na punkcie jakiejś zwykłej bajki dla dzieci."

      "Oczywiście, niektórzy ludzie mają na ten temat własne teorie, głównie odnoszące się do poziomu testosteronu w naszej krwi lub orientacji seksualnej, ale, jak to się mówi - haters gonna hate."

      "wszakże “dziwacy” muszą trzymać się razem, co nie?"

      To trochę tak, jakby partia o niekonwencjonalnych poglądach próbowała tak przekonać do siebie wyborców: "Nie jesteśmy debilami, zaufajcie mym słowom." zamiast: "Oto projekt który zmieni świat". Co was bardziej przekona?

      Mimo to wszystkie arty to kawał dobrej roboty, a temat uważam za szczególnie trudny, bo - niedokładnie cytując słowa z Incepcji - "największym wyzwaniem jest zaszczepić komuś pewną ideę", tym bardziej jeśli jest do niej sceptycznie czy wręcz negatywnie nastawiony.

      Usuń
    3. Ja zawsze stałem za poglądem, że brony musi mieć do siebie dystans. Let's face it - jesteśmy miłośnikami bajki dla małych dziewczynek. NIE DA SIĘ tego przedstawić tak, by to wyglądało poważnie i sensownie dla kogoś, kto nie jest obeznany z tematem.

      Usuń
  10. Wszyscy napisali swoje prace tak schematycznie (na początku opisali fandom, potem o twórczości itd.), co nie jest błędem tylko spostrzeżeniem, że wszyscy lecieli według jakiegoś pomysłu, myśląc że przyniesie on w rezultacie "zwycięstwo" na innymi pracami. Czyżby autorzy bali się wyjść poza narzucony schemat? Ale to nieważne. Oceny:
    MatiMS: 4/5 - Jak niźej
    Emes: 4/5 - Spoko praca ;p
    Skyline14: 4,3/5 - Jak wyżej(...)
    PM: 3,8/5 Właściwie to nie wiem dlaczego dałem ci taką ocenę. Coś mi brakuje w tym tekście
    Springblossom: 3,4/5 - Raz tworzysz jednozdaniowe akapity, raz na pół strony. To mnie strasznie boli. Oraz literówka w drugim akapicie "Twiglight" (...)

    OdpowiedzUsuń
  11. Widzę, że jestem w mniejszości(sądząc po ankiecie).
    Ja zagłosowałem na MatiMS, gdyż formuła artykułu Emesa jakoś nie pasowała mi do CDA.

    OdpowiedzUsuń
  12. Typowałbym prace MatiMS lub Gombie_Zoblin, chociaż w obydwu wciąż wiele mi brakuje a wiele bym wyrzucił.

    Myślę że najlepiej przemówiłby do czytelników sam film typu PonyCraft 2, ale takowego się do pisma niestety nie wstawi :)

    Proponuję podsunąć te teksty komuś niewtajemniczonemu, bezstronnemu, kumplowi na ten przykład i zapytać o opinię.

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy mi się wydaje, czy na obrazku zamiast Equestria pisze Eguestria?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się, że nie, bo TAK JEST.

      Usuń
    2. Wzięłam to za jakieś nawiązanie do słowa "gry" czy coś... Ale fakt, G stoi jak byk.

      Usuń
  14. Artykuł Emesa ma dla mnie największe jaja i dobrze poprowadzony wątek gier - pokazałem go moim dwum znajomemym, z ktorych jeden ma kucykofobie (i nawet nie zszedł na zawał wiec raczej jest ok), a drugi nie ma bladego pojecia co to mlp i tez zareagowal pozytywnie. CDA powinno miec male straty z tego atykulu :P Inne jak dla mnie nie nadają się kompletnie. Na stosunkowo wysokim poziomie stoi jak dla mnie praca MatiMS jesli chodzi o wyjasnienie problemu samej bajki, ale nie ma prawie nic o grach, a jak juz zostalo wspomniane wczesniej ma byc bardzo rozwiniety watek gier. Styl Emesa jest prosty - i dobrze, łatwo się czyta - myślę, że to powinien być artykuł który się czyta, nawet mimochodem, niekoniecznie ze szczególną uwagą jednym tchem, a w inne trzeba sie zagłębić, skupić - myślę że mało komu będzie się chciało "skupić" na kucykach... Często CDA trafia w ręce ludzi na tak jakby no... nizszym poziomie, nie to ze cos, ale niektorzy z moich dawnych kumpli ogladalo tylko obrazki i artykuł wymagajacy szczególnego skupienia moze byc nie na miejscu :P

    OdpowiedzUsuń
  15. W ogóle jest wiele więcej ciekawie zapowiadających się produkcji z MLP. Nie wspomnieliście np. o:

    Silent Ponyville:
    http://www.youtube.com/watch?v=0Qc6o7znTA0
    http://silentponyville.blogspot.com/

    My Little Pony Flash RPG
    http://www.youtube.com/watch?v=yWt_FjLuiIw

    MLP RPG
    http://www.equestriagaming.com/2011/12/pony-rpg-video-preview.html

    The Legend of Celestia
    http://www.legendofcelestia.com/blog.html

    Warto także wspomnieć o modyfikacjach do innych gier, to by trafiło w gusta czytelników:
    - Mod do minecrafta w którym steruje się kucami
    - Animacje w gmodzie
    - Animacje powiązane z Team Fortress 2
    - Mody do skyrima

    Proponuję podzielić jakoś materiał, jak to się zresztą często w CDA stosuje: wydzielić tekst główny, najlepiej z oddzielnie nazwanymi paragrafami, oraz dodać trzy dodatkowe rubryki:

    > Większe produkcje - tutaj znalazłyby się najważniejsze projekty z MLP ze skróconym opisem i obrazkiem.

    > Mniejsze produkcje - wymienić w formie listy kilka z tych ciekawszych platformówek i podobnych "jednorazówek" z adnotacją do każdej, typu "platforma, 2d, flash" z linkiem, żeby pokazać, że sfera gier jest w stosunkowo wysokim stopniu rozwinięta.

    > Jeszcze na taki pomysł wpadłem: Etapy postępującej ee... kopytności (tytuł przykładowy). Wymienić w żartobliwej formie jak się potencjalny Kowalski najczęściej zaraża chorobą fandomu.

    Tak się łatwiej i przyjemniej czyta.

    Ech, sam miałem coś tu skrobnąć ale za późno się do tego zabrałem, no cóż :)

    OdpowiedzUsuń
  16. MatiMS - w mig, nie w mik. Brony to raczej bro + pony. Brother troche dziwnie tam wyglada, ogolnie druga czesc tego akapitu zawiera kilka niezręczych wyrazen.

    Emes - troche zbyt luzacki styl. Ale nie czytam CDA teraz, moze bedzie pasowac.

    Skyline14 - WTF czcionka? Za duzo niezrecznych i pokreconych zdan.

    PM - Ja w dziecinstwie nie bawilem sie GI joe i transformersami, wtedy nie bylo w polszy takich fanaberi :P nie wiedzialem ze Kapitulanctwo to prawdziwe slowo... dzeki ci pwn.pl.

    Springblossom - again, WTF czcionka? za duzo bledow stylistycznych.

    Ogolnie mysle ze MatiMS najbardziej sie nada, PM zaraz za nim ale jest nad czym pracowac.
    I zeby nie bylo, wiekli brohoof dla kazdego ze sie za to zabral. Pisalem moje uwagi majac na uwadze ze to ma isc do jednego z wiekszych polskich magazynow :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Teraz tylko wystarczy wysłać to do redakcji i czekać na rezultaty...

    OdpowiedzUsuń
  18. MatiMS - ładny styl, porządnie napisany artukuł, ciekawie opisany, rzeczowo "i te pe, i te de". Parę błędów jest(które już wyżej wymieniono, więc nie ma sensu bym się powtarzał), ale wszystko możliwe do poprawy ;) No i troszeczkę więcej o grach można, skoro to ma być do CDA

    Emes - Wyczuwam w twoich wypowiedziach wzorowanie się na Sapkowskim, aczkolwiek mogę się mylić. Osobiście bardzo lubię jego dzieła. Łączysz patetyczny styl i archaizmy wraz z luzackim i slangowym. Ciężko mi to przełknąć. W kwestii merytorycznej - gry opisane ciekawie i rzeczowo.

    Skyline14 i Springblossom - uważam to samo, co napisał Stabi. Nie będę przepisywał. Sensu w tym nie widze.

    PM - też całkiem ciekawie opisujesz. Irytowała mnie ta czcionka, ale cóż począć :D Strasznie mało napisałeś o grach, a szkoda.

    Zastanawia mnie jedno: dlaczego w żadnym z artykułów nie pojawiła się wzmianka o grze Silent Ponyville? :/

    Ale krótko i do rzeczy. Najbardziej spodobał mi się tekst MatiMS i na niego też głosuję.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziwna rzecz. W sondzie mam dość sporą przewagę, za to wśród tych, co zostawili jeszcze komentarz, jestem raczej w mniejszości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sondzie wypowiada się lud, w komentarzach inteligencja (czytaj: szlachta :P). A to lud w naszym państwie jak się powszechnie uważa ma głos, więc jesteś na zwycięskiej pozycji.

      Ale nadal nie jestem przekonany czy ten tekst wypali w CDA. No cóż, to już akurat sama redakcja oceni.

      Usuń

Prześlij komentarz

Tylko pamiętajcie drogie kuce... Miłość, tolerancja i żadnych wojen!

Popularne posty